با توجه به تنوع مشتریان و دسته بندی‎ های آن‎ها، انواع وفاداری مشتری نیز متفاوت است. هر یک از مشتریان در هر گروهی که باشند دارای ویژگی ‎های منحصر به فردی هستند که توجه به آن‎ها برای درک هرچه بیشتر مشتریان و روش برخورد با آن‎ها و ایجاد وفاداری واقعی، ضروری خواهد بود. 

برخی از مشتریان با نخستین پیشنهاد بهتری که از طرف رقیب‎تان دریافت کنند، شما را رها کرده و بعضی دیگر در زمره‎ طرفداران سرسخت شما باقی می ‎مانند. 

بهتر است با هم به دسته بندی‎ های مختلف مشتریان و انواع وفاداری مشتری نگاهی بیندازیم.  

1- مشتری راضی

یکی از انواع وفاداری مشتری، پایبندی از طریق خشنودی است. مشتریان راضی گروهی هستند که از محصول یا خدمات شما رضایت داشته و هیچ شکایتی در مورد آن ندارند. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود بدون ایجاد انگیزه‎ی اضافی، آن‎ها را برای کسب و کار خود حفظ نمائید 

2- مشتریان وفادار به قیمت

یکی دیگر از انواع وفاداری مشتری، وفاداری به قیمت است. این دسته از مشتریان تنها در صورتی همراهی با شما را برمی‎گزینند که بهترین و منصفانه‎ترین قیمت را ارائه دهید. آن‎ها پیوسته در جستجوی محصولات مشابهی با قیمت پایین‎تر بوده و برای برند یا ماهیت وفاداری اهمیتی قائل نیستند. 

3- مشتریان وفادار به برنامه‎ی وفاداری مشتری

 

از انواع وفاداری مشتری می‎توان به پایبندی به برنامه‎ها و طرح‎های وفاداری اشاره کرد.  این گروه از مشتریان به برند شما یا قیمت پیشنهادی شما وفادار نبوده و تنها با برنامه‎ی وفاداری پیشنهادی برند شما عهد می‎بندند. این قبیل مشتریان از تمام تخفیف‎ها، پیشنهادها و کلیه‎ی مزایای احتمالی اعضای فعال برنامه‎های وفاداری برند شما بهره خواهند جست.


cx survey وفاداری ,مشتریان ,انواع ,مشتری ,  ,قیمت ,انواع وفاداری ,وفاداری مشتری ,از مشتریان ,برند شما ,از انواع ,انواع وفاداری مشتری ,انواع وفاداری مشتری،منبع

هویت برند

نرم افزار CRM

بهبود سطح رضایت مشتری

انواع وفاداری مشتری

برنامه وفاداری مشتری چیست؟

مشخصات

آخرین جستجو ها

اطلاعات روزانه کیش توریاب خرید اینترنتی لاستیک ران فلت روزگار نو سیم خاردار تبری انواع کانکس kahijeh.ir|روستای کاهیجه آسایش گستر _نصب،سرویس و تعمیر کولر آبی، کولر گازی و اسپلیت در شیراز جدیدترین اخبار روز کسب و کار الکترونیک